Stallet

Red på Lillerud förut, hästen Lipton. Riktigt jobbiga och går mest med huvudet högt! Men vissa stunder fick jag honom på tygeln, och hade honom nästan på tygel 10-15 min ;). Förra gången jag red honom gick han inte på tygel alls.. Så ganska nöjd, och  väntar på träningsvärk i rygg o mage x). Fick verkligen kämpa med denna häst x).

Sen skritta jag ut med Ebba och Fanny, Amadeus var som vanligt fin när jag rider med Ebba, konstigt nog x).
Gjorde öppna i det lättare varvet och försökte i det svåra vilket han klara ca 2 steg :D!
Påvägen hem hoppa jag av och gjorde öppnor i det svåra varvet, vilket han klarade galant! Helt perfakte gjorde han, och han gick inte över mig en gång. Dock bet skit hästen mig en gång ist, inte bet utan mer nafsade x). Han gör så när han tycker jag är dryg x).

Imrn åker jag till stallet vid 4a, rider i ridhuset- hoppas på själv. Fokus som vanligt på att han inte ska springa iväg, eller gapa så mkt. Även om att han ska jobba med rygg och bakben ;)


Världens snyggaste ponny<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0