Ridit

Nu har jag ridit första gången sedan onsdagen ;). Red ut med Ebba, Amadeus kändes rikitig fin även om vi bara skritta. Han är liten tönt som om någon som går före honom blir rädd och då plösligt kan inte Amadeus heller gå förbi x)! Fast idag när Ebbas häst blev rädd för något klarade han iaf gå bredvid Ebbas häst, även lite före. Det bästa med allt är att han letar efter något som kan vara farligt ;).

Sen en grej till, Amadeus blir så sur när jag stänger boxdörren och han inte fått mat! Han lägger bak öronen och vevar med huvudet x). Sen när jag öppnar kommer hans öron fram och han blir glad igen x)! Han hatar nämligen att han inte kan ha huvudet utanför boxen, så varje gång jag lämnar honom (inte bara för att hämta en sak) så måste jag alltid ge honom mat, för vill inte att han ska va sur, eller kolla på mig när jag går iväg x)!

Nu ska jag sticka till Josefin, ska typ träna lite engelska x).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0