hos pappa

Red ut igår med Josefin :D! Mysigt, skrittade bara pga ojämt och hårt underlag. Eftersom jag hade kvällsjour och jag hade massa tid över så tränade jag Amadeus på massa öppna i det svåra varvet i säkert 30 min. Han har alltså såå stora problem. När han väl gör en öppna så stoppar han eller ökar farten och går över mig x).

Men efter miljoner försök så gick han flera meter i öppna, fast jag måsta stå emot med all min vikt och kraft. Så han inte smiter iväg x).

Idag red jag ut barbacka på en liten pigg Amadeus :D! Kanske va för det va kallt ;). Så skräll att han är pigg när jag rider barbacka... Tog lite trav och lite galopp. Han bara för iväg x). Var även en stock som ramlat över vägen som vi tog 3 skutt över x). Där jag var, var det ganska hårt, men brodden gick lite ner i marken., så lite hopp gjorde nog inget. 
Sen hoppade jag av och gjorde massa öppna i det svåra varvet, andra hållet är såå mycket enklare och Amadeus gör det nästan av sig själv :) (ska försöka göra de efter varje ridpass) 

Imorgon blir det banan i låg form ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0