Gårdagens ridpass

Red en häst på Lillerud igår Pascha (vet inte hur hon stavas), hon var inte direkt sammarbets villig men jag gillade henne skrapt ändå! Första hästen jag rider på Lillerud känner jag mig nöjd efter ett ridpass ;). Visst hon hade huvudet bland molnen typ hela tiden, men det var något med den hästen jag gillade!

Sen i stallet tömkörde jag Amadeus lite lätt, och han gjorde världens finaste öppna :D! Fast åt höger total vägrar han... Så hoppade upp lite snabbt ifall han behövde lite stöd av skänkeln, men nej det gick inte det heller.. Så hoppade av och gjorde ett tips som Mirja visa mig hur jag gör öppna från marken, efter många om och men så gjorde han öppna 2-5 steg, vilket är stort för mig för tillfälligt ! Så jag avslutade dagen i stallet nöjd ;).

Idag (senare vid 13:00) ska jag till banan och träna lite dressyr i ridhuset- önska mig lycka till!
Nu till veckan blir det 1-3 ggr bana, då jag nu vet att jag kan sätta igång honom på riktigt. Sen går det just nu bara att skritta ute, vilket är super tråkigt och jag och Amadeus kommer ju inte ett steg framåt med bara skritt..

Hoppas att hans munn ger med sig så taggar jag till 1000 för tävlingar 2012, känns som ett riktigt bra år faktiskt !

Det bästa är även att hemma klubben har tävling :D



Kommentarer
Sofie

Ska ERF hålla dressyrtävling för ponny i år? :D

2012-01-14 @ 10:07:26


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0