Dagens ridpass

Red ut en tur idag, till en början var han såååå seg och gick inte ett steg gratis.
Sen så efter vi gått förbi ett farligt ställe så vände det, då kunde han inte skritta på korta tyglar ;).
Han var riktig fin annars, men var mer hängig i handen och direkt jag släppte efter med handen så for huvudet ner i marken ;). När vi galoppera ville han inte fatta vänster, efter några försök så funka även det ;).
När vi galoppera väntade jag bara på att han skulle bocka, men han är ju så tråkig och gör de aldrig även om det känns som han skulle göra de vilken sekund som helst x)!

Imorgon ska vi vacc Amadeus, så idag var sista gången jag red honom i eda.. Så upp tidigt och ska va i Arvika kvart i 10. Sen blir det att packa en massa för på fredag åker Amadeus tillbaka, så jag åker ju hem till pappa då tills skolan börjar.

På fredag ska vi va hos Mirja kl 11 på morgonen, så upp tidigt då oxå. Suck! Vill inte ha skooooola :(!
Som tur så i det stallet jag står i är det så mysigt, är jävligt glad att jag fann de stallet så Amadeus inte behövde stå på Lillerud. Trevligt folk (okey vi är bara 3 st som står där, men ändå ;)), sen får dom stå ute längre, kommer oftast ut tidigare m,m !
Stället är sååå mycket bättre än Lillerud ;). Dock det jag saknar är ju sadelkammare och duschspilta x). Men sånt klarar man sig utan ändå ;).

Om jag ska va ärlig, om jag inte fann ett stall i närheten så skulle jag pendla varje dag för att Amadeus ska slippa stå på Lillerud ;)

Bilden är väldigt gammal ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0