Dagens ridpass

Ibörjan var han väldigt springig och sprang och gapade när jag försökte bromsa, ist för att dra i munnen körde jag in i väggen ;).

Efter en stund så blev han mkt bättre, men han var lite jobbig hela passet. Fast han hade ändå bra bakbens aktivitet (såg i spelgeln) och även kändes :D!
Gjorde några få öppnor i det lättare varvet, då det är meningslöst att ens försöka göra öppna i det svåra varvet än! (gjorde öppna från marken ist, vilket gick kanonens!!!)
Öppna i det lätta varvet var perfekta för stunden!
Galoppen tog han galoppskänkel väldigt lätt :D! Fast han orkade inte galoppera så mkt.. Men några varv i fin arbetsgalopp så slutade jag sen :).
Hoppade av och såg att svetten rann x)

Skönt för han att få jobba lite! Det märks att galoppera är så mkt jobbigare än travarbetet ;). Även så galopperar jag säkert 10-15 min på träningen och inte ens i sträck ;).

Men är ändå sååå nöjd med plutten, man kan inte begära att han ska gå perfekt förens om någon månad el så!

Nu sitter jag på bussen hem till pappa igen, kan även till säga att när jag cykla till stallet så såg jag en älg på vägen jag cykla!
Efter den sprungit in i skogen så tog jag modet med att cykla förbi ;D! Dock var jag lite nervös när jag skulle hem i mörkret x)!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0