Amadeus idag

Hann aldrig rida idag :/! Utan pysslade bara om honom i en timma + fixade muggen.
Den börjar bli lite värre, även idag så när jag klämde lite löst på/vid så kallade raspen så drog han upp benet mot magen= att han har ont... Han var även lite svullen! Vet inte om det kan va jodopaxen som spökade.

Inatt står han även med lindor med helosan under för att hålla det mjukt + rent, så det inte fastnar spån i salvan. Tror han (tyvärr!!!!) måste stå med lindor ett tag, just för att hålla muggen/raspen ren från spånet.

Annars i ridningen går vi framåt och hoppas på att kunna tävla iår :D!
Har typ planerat in första start redan x). Eftersom hans mun var så fin i lördags, berättade jag att han inte stack ut tungan en endaste gång?! Utan bara gapade lite när han ville springa fort och ej i balans när jag ville göra så han trava saktare ;).

Imorgon om underlaget tillåter blir det alla gångarter ute :D! Han har vart riktigt pigg dom 2 senaste dagarna så hoppas han är det imorgon oxå :D!
Nu som spelar roll är raspen så den inte blir värre! Det sista jag vill nu är att Amadeus ska få lymfangit (blodförgiftning). Så rädd att de ska hända..

Världens finaste ponny, kanske inte i alla ögon- men för mig! Så söt när han står i hagen och jag ropar på honom så kommer han travades (om han står långt bort) eller i skritt. När han kollar sådär oskyldigt på mig och jag bara blir fylld i lycka av att äga en såpass underbar ponny! Aldrig, aldrig kommer jag kunna sälja, eller dela denna tid med en annan häst- för han är min allra bästa vän, han betyder så mycket för mig som ingen kan ana!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0