Såå fin kille

Amadeus var sååå fin idag! Red ut idag med bett! Ibörjan var han lite jobbig i munnen och stack ut tungan 2 ggr. Men sen lugnade han sig med munnen och höll den stängd hela tiden förutom när han sprang iväg från mig ;).
Han var riktigt pigg igen ;) Fann ett perfekt galopp / trav sträcka som var lång!
Fick till en riktigt fin mellantrav, sån när dom har typ raka ben (?) sån snygg mellantrav iaf. Sån trav har jag endast fått till en gång tidigare under åren jag haft honom ;). Det kändes som om han flög :D!
Sen traven var även såå fin, lugn, stilla med munnen, men lite för pigg x). Så i slutet fick han gå lite mer samlad så jag visste att han lydde mig, vilket han gjorde perfekt! Lite skänkelvikningar vilket funka åt ena hållet, andra hållet så sprang han på bara. Öppna i det lättare varvet satt perfekt det med! Försökte i det svåra, men blev pannkaka.
Vänster galoppen- Dålig, fast fick till fiina fattningar :D! Höll sig rund 2-5 galoppsteg och blev fyrtaktig, avsaktningarna blir då inte fina, vilket jag hatar!
Höger galoppen- Satt som en smäck idag! Tog så samlad galopp för en lite uppförsbacke, sånt han kunde när han var vältränad ;). Men orkade tyvärr inte länge! Sen fattningar satt som en smäck här oxå!
Sen efter vi ridit vår runda så tog vi oss en tur i skogen, så han fick klättra lite :D!
Gjorde öppna från marken sen i det svåra varvet vilket satt perfekt :D!
Min lilla kille var sååå duktig idag! Jag är såklart mest nöjd med munnen - då det är det vi haft problem med... Så tävlings chanser finns för mig 2012 :D!
Så fint när man sitter för rakt i ryggen ? Måste säga, visst jag är tjock men på kortet hjälper tröjan till oxå ;)
Som  tur är,  är Amadeus fiiiin<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0