Gårdagens ridpass

Igår red jag på banan, hade 3delat bett.
Han kändes fin direkt jag tog i tyglarna och började jobba honom lite smått.
Eftersom han gick så lätt på tygel drog jag nästan direkt på med trav :). Han kändes fin där oxå, tuggade lite men inte så där farligt.
Fokus på var att få honom stadig på rakt spår vilket funka super bra! Fast han var riktigt hängig i tyglarna.


Sen blev det lite galopp, satt super bra i båda varven. Sen fick han skritta lite och sen trav igen med försök till skänkelvikningar, åt ena hållet funka det, men andra då drog han upp huvudet och sprang på..

Sen blev det lite galopp och trav över bommar, i galopp tyckte han det var lite jobbigt men han fick upp ryggen riktigt bra och sen blev han jätte lätt i handen!
Bröt av till trav och han fortsatte vara så lätt i handen!
Då prova jag göra lite mera skänkelvikningar och i båda varven funka ganska bra, lite för mkt tväring bara.. I det svåra hållet kämpade han emot lite grann men flyttade benen i kors.
Han blev som sagt va riktigt fin i slutet, underbart och ville inte sluta rida x). älskar när han blir så lätt i handen, då känns det som om vi skulle kunna göra nästan allt ;).

Känns som detta år kommer bli ett bra år<3



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0