Dagens ridpass (långt inlägg)

Började med en framskrittning på ca 30 min, då det tar ett tag för oss att ta oss till Lillerud, sen fick vi vänta ett tag i ridhuset. Sitter inte på, onödigt för honom med mig på ryggen ;)

I skritten var han lite jobbig, fast inte alls så jobbig som han brukar :D! Sen kom traven och jag bara tänke WOW, han gick på tygel direkt, utan att ens tugga, gapa eller sticka ut tungan!

Efter ett tag travande under lättridning och jag fått upp nacken lite så blev det lite galopp. Först höger, funka super och fick även till en bra fattnig från trav. Han gick även hyfsat stadigt i form, fast liiite för fort bara x).
Sen bytte vi varv och körde på vänster direkt och fy fan, aldrig har han haft en så bra vänster på väldigt länge! Inte fyrtaktig eller huvudet uppe eller gapade :D! UNderbart!

Han var typ genomsvettig här och fick en liten skritt paus! Vilket Amadeus behövde, men han blev inte lat när han blev så svettig utan körde på som vanligt! Dock i skritt pausen så gick han sååå sakta, men det fick han, så han kunde ta det lite lungt :)

Sen blev det litet trav igen, på volt. Försökte få upp nacken ännu lite till, vilket funka perfekt. Fast blev lite starkt ist! Sen träna vi på framdelsvägningar, vilket inte funka alls. Amadeus kunde inte utan drog på, då var det den enda gången han gapade. Efter x antal ggr så satt den bättre än början! Sen blev det trav igen och skulle få upp nacken ännu lite till, vilket funka perfekt! Han var sååå fin :D!
Såklart var det bara några minuter och sen så skulle vi trava av!

Amadeus var nöjd, sleten och riktigt svettig! Jag var lika så ;)
Han var sååå underbar idag, helt klockren. Så ännu mer taggad till att ut och tävla även att träna! Så nu blir det lite mer ridhus! Då han inte gapade så mkt, då behöver jag inte heller skämmas x).
Hans bakben är mkt bättre med nu än vad dom varit förut. Gillar nu att kolla spegeln ;). Kan kanske va så att jag rider lite bättre oxå.


Vi ska tillbaka, vi kommer tillbaka!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0