Amadeus idag

Var ju tidigt i stallet idag, kom ut vid 06:45 och gick en promenad tills åtta x).
Hade bett ändå, bara för man måste tävla med det.
Han kämpade emot ett tag, men släppte efter när jag sagt till honom x antal ggr. Då kunde han även trava sakta och gå i form med hängade tyglar :D! Jag har nog världens godaste häst, för hur sur jag än blir  så är han oftast gulligt glad ;)
Sen hoppade vi på Lillerud hästarna, jag fick en häst vid namn Vaya x). Smått sur av sig, och försökte spraka en häst ocn en ryttare stod ivägen, tur träffade hon inte men det skvättte gött mkt grus på dom..
Hoppade, såklart studs, värsta som finns. Hatar de verkligen och det kunde inte gå sämre typ, men jag satt kvar och Vaya ställde upp även när jag ville helst få ett stopp ;).
Sen nästa gång vi ska ha ridning på fredagar så ska jag rida Amadeus på lektion, så jag får lite hjälp med honom ;). eller om jag får vill säga ;)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0