Amadeus nya skor

Idag får min bäbis nya skor, och han får snösulor.
Han har haft lite vila nu, är lite lat för att rida just nu.. Har ju inget mål...Men när jullovet drar igång så ska han sättas igång, jag ska rida med dressyr så han får tillbaka musklerna och han får går ner några kilo. Han måste få extra protien (vårt hösilage har jätte dåliga protienhalter), han ska vila 1-2 gånger vecka. Han ska ut på lösdrift någon i hans liv, om a 1,5 år hoppas jag att han står på lösdrift. Varje dag har jag så himla dåligt samvete av att sätta honom i boxen. Han trivs bättre utomhus och är mycket gladare.
Vi ska träna mer trickträning. Vi ska ha mer roligt ihop.
 
Amadeus var så himla stressad igår, han gnägga en gång, sprang runt i boxen som en tok- även när han hade fått mat. Jag försökte lugna ner honom, vilket såklart inte gick. Jag tog ut honom från stallet och där blåste han upp sig och ville inte tillbaka in i stallet utan var tvungen att få hjälp. Väl inne i stallet igen så lugnade han sig och vi kunde gå ut i hagen.. Undrar varför han spelade upp sig så himla mkt, det är inte Amadeus.
Nu börjar min lektion så hejdå! Så hörs vi om några dagar/veckor igen :)!
 
<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0