Hej!

Segt med uppdatering, men  har inte haft tid. På måndag till tisdag så sov jag hos Amanda :)! 
På måndagen så hoppade vi lite grann, Amadeus var segare än segast. Rev varje hinder typ, hoppade över någon gång då och då... Jag blev lite irriterad när han inte orkade lyfta över sina ben... Glömmer det och går vidare.. 
 
Igår så red vi för att bada med hästarna, vilket gick bra, Amadeus går i även om det inte är hans favoritgrej ;).
Sen så band vi fast hästarna i ett träd, i grimma såklart! Så vi själva kunde bada lite grann, och när vi var långt ute så märker jag att Amadeus blir stressad, och märker att Salfröjd hade kommit lös, hörde när hon sprang över bron och hem. Jag och Amanda  som var långt ute fick lite panik, mjölksyran av att simma fort kom, och väl på land kunde ja knappt springa till Amadeus, benen vek sig typ under mig. Tränad? - oja... Tog lös Amadeus, knöt ihop grimskaftet i grimman och hoppade upp (i bara trosor och bh, hade inga badkläder med mig), satte på mig det viktigaste - hjälm och skor x). Och så drog jag iväg efter att försöka hitta Salfröjd, men att komma ikapp en som fått ett riktigt bra försprång + en riktigt snabb travhäst med en häst som inte sveriges snabbaste... Aja efter typ 500 meter fatta jag att hon måste ha sprungit hem, så jag fortsatte (men hade inte lika bråttom då) såklart för att säga till Eva-Lena (Amandas mamma) att vi båda var okey! Och att det var ingen idé att vända tillbaka, så jag fortsatte i fullgalopp (läs sakta galopp) där det gick och små travade vid små nerförsbackar och skrittade nerför dom värsta.. 
 
Väl hemma så fann jag Salfröjd vid ena hagens kant och fick tag i henne, hon var nästan helt skadefri, fick lite sår i munnen pga bettet ( hon hade trampat på tyglarna, men hon satt inte fast i trädet med tyglarna utan i grimma!!) 
 
Bilar längs den stora vägen (typ 61;an?) kollade ganska bra på mig i bara trosor & bh på hästryggen.. Tur att jag har världens snällaste häst♥
 
 Älskade ponny♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0