Giggs

Jag är riktigt sugen på att ha Giggs, han har mer energi, som en unghäst så måste typ börja om men ändå inte lixom!
Alltså har jag tänkt att ha Amadeus hemma på lösdrift, vi har alltså plats till en lösdrift som han kan gå i, alltså hemma hos mamma har vi plats! Så funderingar finns, så kommer mamma fixa och ta hand om honom! Han ska i så fall ha sällskap. Vägrar lämna ut honom på foder eller sälja honom, han betyder för mycket att göra något sånt! Sälja kommer han aldrig göras då jag inte har något att säga något om han skulle bli en häst som byter ägare hela tiden, det vägrar jag!
Detta är tankar kanske ett år framåt, alltså när jag går i trean! Då har jag iaf tänkt ha Giggs på Lillerud, då jag kan se honom ha tråkigt x)! Finns rätt stora hagar i ena stallet (finns 3), inte många utan typ 1-5 om inte mindre.
 
Giggs har allt inte Amadeus har typ, han har mer energi, bättre steg m,m. Dock har han ett stort problem att han inte kan vara ute ensam i hagen, då han kommer han in själv och kan inte vara i stallet ensam. Giggs har inte vart helt igång på 4-5 år kanske, mamma rider då och då - aldrig på vintern, sen så rider hon lite då och då på sommaren. Alltså han vilar mest, vilket är rätt synd då han är en fin häst! Sen när jag går i trean så vill jag ha så mycket tid till kompisar som mjöligt, det kan jag inte om jag ska pendla. Då typ alla mina vänner har häst ;)!
 
Detta är bara tankar, det kanske inte blir av. Men hoppas på det för Giggs skull och lite Amadeus så han kan gå i pension ett år x).
 
Han är rätt fin!
 
Min finaste kille<3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0