Gårdagens pass

Igår hade jag tänkt att rida dressyr, det gjorde jag också. Amadeus kändes väldigt fin, såklart när underlaget suger ska han vara typ som bäst? Dock väldigt stel i höger och klara knappt gå på tygel i högervarvet, men efter lite kämpade så mjukna han där också! Dock inte alls lika mjuk som i vänster. 
Underlaget sög, red på ett gärde som jag  inte ridit på förut, såklart var det platt men i stället väldigt mjukt så han fick kämpa på extra! Red ca 20 min bara, men han hann bli lite svett :D! Galoppen prova jag men kände att  det inte skulle funka, så hoppade galoppen igår, tog lite galopp på vägen ist och han klara samla sig fint efter att ha ökat. Det har vi stora problem med, så när jag flyttar Amadeus till det nya stallet så finns det ridbana där som jag måste träna snett igenom ökningar ;)
 
Pappa har även sagt upp min boplats på Lillerud nu, vilket känns skönt! Längtar inte för  5 öre till skolan, ska bli såååååååå skönt att ta studenten om ca 2 år, får plåga mig igenom 2 år till sen så är det slut på skiten! Gött ändå att Lillerud är så slapp som den är! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0