Amadeus igår

Igår red jag ut barbacka till en väg där jag visste att det fanns vattenpölar, så vi galoppera såklart i dom. Byggde lite hinder, ett hinder med liten stor blå plats grej över då han aldrig annars skulle få för sig att hoppa över massa pinnar ;).  Så första gången vi kom var det ju förstås läskigt men sen hoppa han utan några problem. 
Sen byggde jag ett litet hinder så när vi hoppade från  ena hållet så hoppa i vattenpölen :D! Var så kul, och pölen är ju ganska djup så fick lite terrängkänsla ;)! 
 
jag är förmodligen i stallet redan,  så rider vi ut även om det regnar! Vart vet jag inte, men någonstans iaf :)!
 
Sen åker jag hem för att sedan dra till Karlstad för att kolla boxplats :)! I boxplasten ingick även mockning (mån-fre), men eftersom jag vill ta hand om min egna häst helt själv så kommer jag att mocka åt honom själv ändå! Får inte den riktiga "har egen häst" känsla om någon annan ska mocka åt mig så mycket.. Då jag älskar att ta hand om Amadeus helt själv! Får bara hoppas att stallet har stora bra hagar, ut tidigt på helg och vardag! 
 
Jag vägrar ha påLillerud, då jag vägrar se Amadeus bara stå och hänga, leta efter mat som inte finns, det plågar mig mer att ha honom på skolan och se  honom typ hela tiden av att han bara står och hänger - dag in och och dag ut- oj vilket bra hästliv.. Då träffar jag honom någon timme mindre men vet ist att han trivs bra och står inte och hänger - dag in och dag ut. 
 
Lycka av att träffa Amadeus varje dag, är den lycka om får mig att le - varje dag♥ 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0