Tråkig och blöt dag

Dagen började med stalljour i mitt stall och även i Lilleruds stall-där mocka vi och släppte ut hästar.
Sen började det tråkiga med djurens biologi+ plus att vi har ett så sjukt stort prov nästa fredag..
Vid lunch så började det regna så drog snabbt t stallet för att sätta på min lilla gris ett täcke, en linda över muggen, och gav dom mat! Han var så söt när gav honom mat, för han förstörde Ebbas höpåse för att han va så glupsk s¨å blev lite arg och han fick inte äta det hö han ville ha (Ebba har ett godare hö, och Amadeus äter bara av det ute typ) för det fick Lucy och jag vaktade henne lite, just för att Amadeus inte skulle äta av de. Han blev så sjukt sur, han spring runt i cirklar, bockade å hade sig och öronen bakåt, inte mkt med de syndes att han inte gillade mig just då ;).
Sen när han fick sin mat så blev han nöjd och glader igen :) (observera att han hade mat i hagen, men ville inte äta av de, för det va inte av de goda)
Sen hade vi körning, inte trav utan körde med en sån stor vagn! Riktigt kul, men sjukt tråkigt med regn.. Efter vi kommit in så fick vi varm choklad för vi var blöta och frös ;)
Sen efter vi slutat så åkte jag till stallet igen, red ut en liten snabbis, hoppa upp barbacka i regnbyxor, vilket blev riktigt halt! Amadeus kändes iaf riktigt fin.
image description


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0