Min dag

Vi åkte t stallet ganska tidigt, släppte ut Giggs och Britesse, Amadeus fick stå i sjukhagen sålänge vi mocka å greja just för att han inte skulle va lerig på sina ben.
När vi va klara med allt så ser jag på långt håll att Amadeus bakben är sjukt svullet igen, nu börjar den roliga historen om rapsen igen.. HATAR'T.
Lastade och åkte iväg mot Lillerud, släppte Amadeus i hagen och det första han gjorde var att rulla sig riktigt noga, och sen börja springa som en tok, bocka å skoja x). Direkt jag tog fram kameran sluta han och när jag tog ner den så fortsatte han..
När jag skulle fånga honom så kom han till mig med det syndes att han ville iväg igen så släppte honom, och han for iväg. Han lekte med mig, det syndes så sjukt mkt, direkt jag hoppa mot honom så skoja han iväg i galopp. Efter vi lekt klart så ropade jag in honom och han kom travandes :*. Så  det var inte så att han inte ville bli fångad utan leka lite. Tror han gjorde så pga att han stått i sjukt leriga hagar och det har inte gått att trava ens.
Sen efter jag tömkört honom (kommer i ett inlägg senare) så  gjorde jag så han fick  äta gräs, vilket han älskade!!!! Sen kom Ebba och vi släppte ihop Lucy och Amadeus, dom nosade inte ens på varann utan båda gick olika vägar och börja äta gräs. Finns faktiskt mkt grönt gräs i den hagen för den här tiden :D! Så dom gick och åt gräs ist för att äta hö som låg i hagen ;).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0