Katastrof

Är det i stallet nu, alla bråkar hit och dit...

Hoppade ju Amadeus igår på lektion, han var jäääätte duktig! Skulle kom i trav och trav hoppa med en bom framför och vi skulle galoppera efter var de 2 galoppsprång så kom det ett till hinder. det har vi oxå stora problem med x).

Iaf är riktigt nöjd, dock blev han trött mot slutet, inte konstigt när han inte hoppat riktigt sen jullovet ;)) vi kom över hela 80 cm!!!! Helt sjukt, och jag var bara liiite nervös ;).
Amadeus ställde upp i alla lägena även om han hoppade själv och jag hjälpte honom inte det minsta, det är totalt fel men kan man inte lägga hästen rätt så kan man inte ;)). Plus att de va svåra och snäva svänger..

Idag så red jag ut en snabbis, red lite över allt med en del galopp och trav!
På slutet fick jag riktigt bråttom, när jag kom hem från ridturen kl 15:15, då sprang jag runt i stallet, borsta Amadeus, ge hästarna middags mat, fixa vatten i hagen, ca 15:45 åkte jag från stallet till Lillerud för att hämta min jacka + byta om. 15:47 åkte vi från Lillerud mot Hööks som stängde 16:00.
15:58 var vi på hööks, men vi hann :D! Vi skulle alltså köpa skor t Amadeus, eftersom jag åker dit på morgonen imrn och då är inte hööks öppet och jag åker hem från sön-tis och hovslagaren Kmr på tis.
Så Ebba tar hand om hovslagaren och Amadeus ;))
(hovslagaren har alltså inte skor med sig)

Sen köpte vi kraft t Amadeus då jag tycker han går hyfsat hårt för att få kraft :)) köpte något så han får mkt mera energi, då han är sååå seg och lat ;). Plus så hoppas jag att han får lite mer protonen i sig och bygger mer muskler i ryggen :))



Kommentarer
Sofie

va? bråk i stallet? :o

2012-05-01 @ 13:01:44
URL: http://sofieeg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0