Gårdagens ridpass

När jag värmde upp var han jobbig, huvudet högt och sprang på. Måste va att jag inte kan rida när jag rider lätt.. Direkt jag sätter mig ner och jobbar så blir det mkt enklare ;).

Amadeus var i början jobbig, men slutade ganska fort när vi körde skritt övergångar.
Han var ganska framme, men tillslut var jag tvungen att ta fram spöt.
Vi gjorde lite skänkelvikningar som bara blir bättre och bättre!!!!! :D
Efter de som blev de galopp- han tar fattningarna jätte enkelt! Vi jobbade på en liten volt, just för att han ska trampa under sig mera och bära sig. Det tyckte han var jobbigt och bröt av mkt. Skulle även flytta i sidled ut på den stora volten vilket gick helt ok!

Skritt paus

Sen blev de vänster galopp, den lite svårare- han var ganska sleten redan och vi jobbade på liten volt - Amadeus bröt av ofta!! Men annars jobbade han på bra, han fattade inte fel galopp på hela passet :D. Även om han tyckte de va sjukt jobbigt!

Körde lite öppna och första gången för i år jag/Amadeus gör en så pass fin och lång öppna i de svåra varvet :D! Han körde upp huvuet då och då men inte alls så farligt! Dock tvärar han för mkt, även i det lättre varvet. Men efter lite jobb med det så gjorde han en öppna i båda varven med lagom tväring :)).

Han var väldigt fin i munnen och lätt. Mot slutet blev han mer trött och hängde mer men inget massa gapande å sånt :)))))))).
Är såå sjukt nöjd över min lilla plutt :D!

Nu måste jag gå, har nationellt prov i svenska ;)).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0