Dagens ridpass

Började med att jag både glömt ridbyxor och skor. Så red i mjukis och lånade ett par skor från Ebba x).

Till en början var både jag och han ur fokus- kan verkligen inte rida riktigt utan tränare. Så jobbigt.
Han var totalt som en sten i vänster mungipa, bliv lite irriterad då han inte brukar va sån (kan ha vart för han inte haft bett på ca 2 veckor?).
Tog lite galopp snabbt för att få upp honom.
Sen satte jag mig ner och började (försökte) rida, han var jobbig och tänkte på det Jenny säger "ist för att hålla, så lirka lite med bettet så det släpper"
Vilket funka efter ett tag. Då genast blev han mkt finare, fast stark= dåliga bakben. Försökte göra massa ökningar men direkt jag ville öka så fatta han galopp, galoppfattningarna var sjukt fina men passade inte just då ;).
Efter han släppt med att fatta galopp så fattade jag galopp och han var suuuuuper fin!!!!!!!!!!!!! För att öka behövde jag bara skänkla på, för att samla upp så satte jag mig djupare i sätet och han samla upp sig (:D) utan att jag tog i tyglen!
Gjorde en hyfsad öppna(för att vara första gången iår med ryttare i trav) i högra hållet (det svåra hållet) vilket gick över förväntan- han flyttade baken utan att köra upp huvudet och springa iväg !!!!!
Vänster gick som vanligt ganska bra :).

Någon gång i mitten av passet så blev han även lättare i munnen och var lättare att rida!

Nu fattas bara energi till honom så jag slipper rida med spö :)

Nästa tävling blir i trossnäs den 12/5, dock med VÄRLDENS snålaste dommare... Satsar på att få över 50%. Tänkte eftersom den dommaren påpekar ALLT så om inte han ser att Amadeus krånglar med munnen så borde ingen annan se heller ;). Så bara ett test för att se ifall han påpekar eller inte!

Måste även säga att jag var ute och sprang 4 km på 22 min! Nästa veckas slut satsar jag på 20 min, mitt mål är iaf att komma runt på 15 min ;). Ska försöka springa mer, mår bättre och blir lite piggare! Det blir även roligare om man har ett mål ;).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0