Amadeus rasp

Red ut en tur idag, Amadeus kändes sjukt fin i början men blev bara jobbigare ju längre jag red ;)).
Blev mkt trav och galopp och han blev näääästan svettig. När jag kom hem blev det att tvätta raspen med någon tvål och hibiscrub, efter jag gjort de så torka jag honom helt torr, klippte bort hår som var i vägen och där kom det fram massor av rasp, trodde aldrig att de va så illa.. ( bilder under texten, både före tvätt och efter- vet inte riktigt vilken ordning dom Kmr men det syns vilket när de är tvättat och inte tvättat)
Sen kleta jag på lite Zinkpasta!


Imorgon ska jag till stallet på morgonen för att kolla hur Amadeus ben ser ut, jag tror de kommer va rejält svullet-brukar bli de när jag grejat med raspen/muggen.
På eftermiddagen blir det träning kl 18:15 :D! Hoppas på en pigg Amadeus och han är sköter sig imrn!

Bilderna på raspen



Kommentarer
Sofie

jävlar :o stackars Amadeus :/

misförstå mig rätt, jag vet självklart attd u gör allt för att bli av med det och tar jättebra hand om raspen, men det är ju inte lätt at bli av med när det är så jävla blött å geggigt ute :(

2012-04-23 @ 09:50:00
URL: http://sofieeg.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0