Svenska

Sitter och har svenska nu, men vem orkar jobba? x) Läraren tror att vi jobbar, för vi ska skriva novell, som jag är redan klar med. Så passar på att blogga lite, när vi är klara med novellen skulle vi läsa noveller, vilket jag tycker är super tråkigt...

Jag red i morse, allt kändes skit idag oxå. Han kunde inte galoppera riktigt, utan skulle bryta av 24/7. Aja, bara att ta nya tag 24/7.

Kan ju berätta lite kort när jag red dressyr igår oxå.
Han sprang och gapade en hel del, hoppade av och kolla munnen, inget sår! NU tror jag mer att han är rädd för att få utan när jag råkar ta lite mer i tygeln.
Så nästa gång jag rider på "banan" ska jag bara skritta på långa tyglar barbacka och försöka jobba honom med sittsen. HAHAH vi får väl se hur de kommer gå x).
Det ska jag iaf träna på, så ska börja träna lite mer akedemisk ridkonst, för där rider man enbart med sätet.
Se när vi kommer ut på tävlingar igen.

Sen ska jag åka buss till karlstad och tåg hem till mamma :). Kommer va super mycket folk, men det får man ta :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0