Sluta rida?

Allt som har med ridning är tråkigt, jag säger det och menar det, det är tråkigt! Jag hatar att jag känner så, att jag inte vill rida längre, för allt, verkligen allt skiter sig. Jag kan inte rida, Amadeus kan jag inte rida. ALLT skiter sig i ridningen, jag vill inte rida längre, tycker de är tråkigt. Jag hoppas att de känns så för stunden. Dock är det roligt att rida olika hästar, men Amadeus känns det som vi har kommit till en vägg och kommer inte vidare.

Mamma ska ringa till Mirja, och så ska jag prova rida för henne. Om det inte funkar, lägger jag av ridnignen på Amadeus totalt. Eller ja, kanske.

Jag kommer inte sluta med hästar, och kommer aldrig sälja Amadeus, han är ju mitt liv.
Men för tillfället har jag ingen lust att rida, inte något. Kommer aldrig sluta med hästar, kanske bara ridningen?.
Men även att rida honom känns hemskt, för då tappar han muskler vilket inte är bra. Fast jag kan ju vara ute och klättra mycket med honom. Ska försöka hitta på knep och läsa mycket med att jobba hästen från marken.
För rida just nu kommer vi ingen vart och allt blir bara värre och värre.

Så därför har jag tänkt på att ut och springa med Amadeus bredvid. Så då gör det inget direkt att rida och galoppera även om Amadeus kommer få stå ett tag, för då har han iaf kondition och även jag. Fast ja, det beror lite på oxå x)

Så bloggen får ligga nere ett tag, då jag bara klagar typ ;)

Men förhoppningsvis så behöver Amadeus inte stå så länge innan jag ska iväg och träna för Mirja, eller ja, om jag får träna där och kommer dit ;) Eftersom han inte kommer vara helt igång satt så skrittar man endå bara till en början på varje lektion och såvidare :)

Nej nu lägger jag upp några vvisade bilder förut på min älskade sötnos♥






Shit vad jag älskar denna underbara varelse♥
Du betyder mest och kommer alltid göra min fina älskling♥

Även om vi är i en låång svacka så hoppas jag på att vi kommer över den och kommer vidare♥
Då blir ridningen roligare :D
Men jag är som mest lycklig av att få ta hand om dej, borstta dej, pussa din fina mule♥
Ridningen är bara ett plus i kanten♥


Alltid du och jag, tillsammans så kommer vi överleva all skit♥



Kommentarer
Sofie

D: !!!!!

2011-10-01 @ 13:14:42
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com
Kebabmannen

Sluta genast

2011-10-25 @ 23:39:46
Afsahmannen

sluta. .

2011-10-25 @ 23:40:37
Felix

Jag ska sluta raida

2011-10-25 @ 23:40:40
Philuur

Sluta gibba efter lanet

2011-10-25 @ 23:40:49
Synr

Fan va skönt med att inte raida längre, ska fan börja med fifa

2011-10-25 @ 23:41:57
affe

http://www.facebook.com/profile.php?id=100002765885007

2011-10-25 @ 23:41:58
Philuurcs

Crax, Troll Rogue

2011-10-25 @ 23:49:20


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0