Ledig

Har 40 min innan jag börjar, så kan skriva lite kort :)

Red på banan igår, på hacket. Kan direkt säga att allt gick käpprätt åt helvete, han var stark, hängde ENDAST i tyglarna gick som en apa med huvudet bland molnen stundtals.
Han var inte en dröm att rida på igår x). Sen så kom det massa folk på banan då gick det ännu sämre då gav jag mig. Ville inte vara mer besviken, för var redan tillräckligt besviken på mig själv!
Kan ju snart inte rida längre, behöver rida dressyr för tränare! Går inte annars. Kan snart lägga ner allt som har med träning att göra, för det går inte att träna... Jag kan inte rida, Amadeus går som en apa pga mig. Tappar muskler för jag slarvar, när jag rider ut så får han gå som han vill! Han lyder hacket bra, men när det gäller att jobba så kommer jag inte åt honom. Han behöver ett stöd i munnen, och inte i nacken eller nosen. Känner mig bara lite smått dålig.

Red ut på raktbett härom dagen, han gillade inte det för 5 öre. Tungan stack ut ett x antal gånger, han gapade värre än någonsin, kunde inte ta i tyglarna utan han skakade på huvudet. Ni vet, när en häst försöker kommer undan när någon drar lite för mycket i munnen. JAg kunde inte ta i munnen typ innan han skakade. Så rakt bett passade oss inte i smaken.

HAde morgon jour idag, så jag gick upp 06;00, åkte till stallet 10 min senare. Amadeus kom ut halv 7 ungefär, mockade och fyllde på massa spån. Var meningen att han skulle vila idag, men eftersom jag slutar 14 så rider jag iaf! Sen kommer Ebbas pappa med 600 kg hö som vi ska hjälpa till att lasta ur vid 16. Ska sova hos Sofie inatt oxå, ska med henne på tävling imrn :D:D:D! Sover på Lillerud, så åker hem till pappa på lördag efter jag ridit.
Så ska in till karlstad en snabbis för att handla lite mat ;).

NEj nu orkar jag inte skriva mer ;)


Älskling, om du bara kunde bli bra



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0