Gårdagens ridpass


Vaknade halv 9 och var pigg, så fick gå upp ist ;) Eftersom jag lååång tid på mig så kan jag passa på att skriva om gårdagens ridpass. Även om ni inte vill läsa :).

JAg och Josefin red ut lite halft i mörkret, eftersom jag är så duktig så har jag glömt bort reflexerna hemma. Så jag red ju ut utan relfexer.. Tur var det inte så mörkt när jga red över vägen första gången.
Vi red väldigt långt och det blev bara mörkare och mörkare x). Blev lite trav och galopp, eftersom vinna är så mycket snabbare i traven så fick  vi till världens finaste längnig ;). Sen tappade han balansen och kom upp i galopp, vi red över ännu en asfaltväg och försökte hitta en till sandväg, men ist så visste vi inte vart vi va x). Där vi var var såå sjukt fint, och en perfekt klätterbacke. Vi red iaf nedåt och kom ut på asfaltvägen igen och då kände jag igen mig.
Fy fan va mörkt de va nu, såg typ ingeet. Men eftersom vi kände till underlaget så blev det en del trav och galopp hem ;).
Blåste som tusan och var väldigt mysigt att rida ut! Var ju inte ens kallt!

Var hemma typ 21:15, och jag pysslade om honom och släppte ut honom med en del hö. Även om han ska gå ner i vikt så vill jag ju inte svälta honom ner lixom x). Han var ju jätte hungrig, det syndes på hela han att han ville ha mat tp ;). Så ska fortsätta ge mat inne i boxen, då har han inget direkt sug efter gräs när vi rider!


Idag så ska jag in till Karlstad med Josefin, jag kommer inte köpa något.
Om vi kommer hyfsat tidigt hem tror jag att jag rider, annars får han stå idag igen ;). PÅ onsdag ska han oxå få stå då jag åker hem t pappa och käkar mat :).

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0