Gårdagens ridpass


Eftersom jag kom hem ganska sent så orkade jag inte blogga ;).

Red först ut en liten sväng så han skulle få skritta fram. I ridhuset skritta jag säkert 10 min till, han kändes ganska fin, han var inte så motsträvig som han brukar.
Han gapade mindre idag oxå tyckte jag. När jag började trava så var han lite mer loj och var inte rikigt uppmärksam på mig. Visst han var ju  fin ;) Han saktade av några gånger, men då satte jag bara igång honom mjukt igen.

När jag bad om den lite högre fomen, asså shiiit va fin han blev ;o! Var hur jäkla enkel som helst i handen och jobbade faktiskt bra! Travade sakta  hela passet då han hittar sin takt bättre än om jag börjar fort med en gång. Han var så sjukt fin den stunden! Blev typ överlycklig! ;)
Provade lite travökningar som satt bra om han inte hade fattat galopp ;). Annars var jag hur nöjd som helst med även dom :) Provade lite skänkelvikningar som satt perfekt för vänsterskänkeln, men högerskänkeln så bara drog han upp huvudet och sprang på och blev stark. Galoppen blev inte så mycket jobb med, galoppera typ ett varv i höger, och typ ett halft varv i vänster. Höger var helt ok! Vänster mer på och sprang in i galoppen, dock ingen fyrtaktsgalopp :)!

Han kändes väldigt fin tills 2 hästar gick, då körde han upp huvudet, gapade m,m. GAv mig tills han slappnade av och gick med huvudet nere. Då kollade jag munnen, vad helvete han fått då?! Sår...
Han fick skrittas hem för hand som tog typ 15 min.
Väl hemma strecha jag honom, som jag alltid gör när jag ridit. Han fick lite godis och släppte ut honom med lite hö.


En gammal bild ;).



Kommentarer
frida

kan du inte ta nogon bilder av ditt hem på lillerud?:-)

2011-09-09 @ 21:06:42


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0