Gårdagen med Amadeus


Igår var vi ju på ATG och kollade munnen, där han får sår kunde hon inte förstå just varför.. Eftersom han hade inga märken av sår. DOm brukar
ju få ärr och sånt. Sen så fann hon bara typ gomtryck, att tänderna har slitet ner mycket, så jag ska rida väldigt mycket bettlöst och sällan med bett,
sen så fann hon även en del vassa kanter som hon raspade bort :)!
 
Tur att jag klara mig med att rida ut i skogen 5-6 dagar i veckan ;). Så nu blir det ju lite mindre dressyrträningar... Sen ska jag variera bett väldigt
mycket för gomtrycket så det inte trycker på samma ställen hela tiden. Så jag ska köpa två bett till, ett jätte smalt bridong (stav?), sånt man har när man
rider med två bett, alltså det smala bettet när man rider med kandar ;). Sen även ett rakt.
Lite tråkigt bara att dom inte fann just varför han får sår i munnen...

 Bettet jag hade med tyckte dom iaf passa bra :D! Sen att jag var typ väldigt noggrann med hans mun typ x). Eftersom han hade inte inte direkt gamla sår
eller liknade i munnen :D! Dock var det ju minus med att det hade slitet mycket på tänderna så han får typ gomtryck... Som tur är så växer hans tänder
fortfarande så det kan bli helt bra om ett år ungefär.

Om det inte blir bättre med munnen så måste vi åka in igen och kolla. Då måste jag ha ridit med bett typ dagen för eller samma dag, så dom ser såret och
då kanske jag kan få en förklaring.

 
..♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0