Finns det så mycket att blogga om nu?

Nej de tycker jag faktiskt inte.'
I ridningen går allt, jämt allt åt helvete och jag blir bara mer och mer besviken på mig själv.
Ska inte rida på ett tag, han ska typ tömköras eller nått sånt. Orkar bara inte rida, det går så sjukt dåligt.
Klart jag kommer va i stallet, kanske bara skrittar ut. Han och jag borde vila lite. Han får kanske 1 vecka vila eller nått. Han kommer skrittas barbacka, tror jag iaf.
Eftersom allt skiter sig så ska jag inte lägga ner energin till att vara ledsen, utan lycklig av att vara i hans närhet! Eftersom Amadeus betyder allt för mig!
Han kan inte rida dressyr på utan han gapar som en galen... Något?... Så rida ut eller vila så tappar han ändå lika mycket muskler. Vilket jag hatar, men går inte att göra något åt. Han får inte sår i munnen längre, men jag har inte lust att rida när han gapar och vill inte jobba när jag rider ut. (har redan kollat munnen, och ska snart till återbesök till Mirja)
Jag har kämpat snart i 4-5 månader och nu ger jag upp. Rida lägger jag åt sidan ett tag skulle jag tro, och åker häst ett tag ist.
Jag vill att allt ska bli bra, men det bara skiter sig! Jag vill kunna rida, men det kan jag inte. Att se dej tappa mer och mer muskler känns hårt och jobbigt! Att tävla dig var som en dröm, att inte tävla dej är så sjukt hårt. Vi var ett, nu är vi två.
Att gosa med dej i boxen är en underbar känsla, så nu ska jag bara ta hand om dej, inte rida. Bara visa kärlek, den kärlek du behöver! Och du är en sån underbar ponny, en ponny många skulle dröma om, men för mig är drömmen sann! Att se dej komma i trav/galopp i hagen till mig, gör mig lycklig, att bara se dej på kort gör mig lycklig! Om du bara förstod, så älskar jag dej så otroligt mycket♥
Puss på världens bästa vän♥
Tar en blogg paus, kommer ändå inte ha något att skriva. Dock kommer det ett tidinställt per dag i 2 veckor ungefär, så bloggen kommer inte vara helt död iaf.
Ska börja med Akademsik ridkonst, inte vanlig dressyr. Akademisk använder man bara sätet, och inger händer och man börjar redan från skritt. Man kan skritta en hel lektion, även massa lektioner i skritt. BARA för att dom ska först bära sig i skritten. Sen traven och sist galoppen. Jag läste en del på google förut, och jag ska verkligen satsa på det nu när jag inte kan rida vanligt! Alla hästar kan! Så kommer ta ännu ett tag till innan träning, för först måste jag hitta en tränare. Vet dock en, men hon tror jag inte kommer till karlstad x).
Sista inlägget "live" på ett tag. Blir väl att börja igen när det går att rida som vanligt. Och då vet ni att de kommer ta några månader x). Eller börjar igen när jag rider mer vanligt. Tycker om att gå tillbaka på bloggen och läsa om hur jag ridit m,m. Även om det är bara ut, det är därför jag skriver onödiga inlägg när jag bara ridit ut. Men jag vill gå tillbaka och läsa ;).
Mugg har busen oxå, han tycker inte om när man ska ta på det. Han lyfter hoven och försöker komma "undan" typ.
Min bästa vän♥


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0