Dagens ridpass

Jag red på rakt bett utan nosgrimma. Jag började jobba honom lite försiktigt, han kändes enormt fin och gapade inte en jävla gång :D! Fatta vad skönt!
Började trava och han tuggade lite mer, men som typ väldigt många hästar gör, så var inte så farligt ändå. Efter ett tag plockade jag upp honom lite extra och han var fortfarande lika fin i munnen :D! Han lyder rösten så sjukt bra, när jag sa (skratta inte) proo, så stoppa han! Provade att köra med helt långa tyglar och han lysnade perfekt på rösten + sitsen!

Amadeus var fin och gapade inte heller i traven, inte en gång :D! Ååh som jag var glaaaad :D :D :D
Provade lite skänkelvikningar, dock så drog han upp huvudet och sköt ut bogen så sprang på. Så dom har vi gjort bättre ;). Gav mig direkt han flytta sig perfekt.
Blev sen lite galopp fattningar, han sprang in en del, men han fick även till en hel del sjukt bra oxå! Vänster galoppen som var har haft så sjukt svårt med, satt så sjukt bra! Den var rund så jäkla bra samlad och allt! Gissa om jag blev glad!

Efter allt slit så hade några byggt upp lite hinder, så hoppade lite oxå x). Hoppade över en stock som var kanske 30 cm hög (?) och en tunna som kanske va 50 cm hög :D! Som inte alls var bred så tog ett tag för Amadeus att fatta att vi skulle över tunnan x). Men fick över honom 2 gånger och gav mig sen.

Dock gapar han när jag råkar ta lite för mycket i munnen när vi ska stoppa efter vi hade hoppat, alltså inte hårt utan bara lite grann. Han är såå sjukt känslig just nu för bett.

Men rakt bett passa oss bra, utan när han hade huvudet högt uppe x). Men rida dressyr på rakt = helt perfekt och ut/hoppning rider jag på hacket :D!

Nu kommer det bästa av allt, han fick inte jävla sår! :D:D:D:DD::D:D:D:D:D:D:D:D:D:D Jag är sååå sjukt glad just nu, vi kan kanske äntligen komma framåt igen! Inte bakåt som vi har gjort snart i 3-4 månder!




Äntligen, kanske ♥


Kommentarer
E M M A

sv: tack Saria ♥

btw kul att det börjar gå framåt med Amadeus! :D

2011-09-18 @ 13:28:53
URL: http://emmapemmahansson.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0