Dagens ridpass

Blev ju att rida med Sofie :D!
Blev lite klättring, han fick kämpa lite idag igen :). Han kändes så sjukt seg och orkade inte lyfta benen rikigt, kanske träningsvärk?
Blev lite galopp, som vanligt så blir det slängridning ute och fattar inte bra galopp fattningar och inte heller avsaktningar, blir bara flumridning ute nu för tiden. Går ju inte att jobba rikigt ute med hackamore, då han blir oftast stark och lyssnar inte och sen är det ju hävstångseffekt.

Efter jag lämnat Sofie så red jag lite dressyr på "sandbanan" ett ställle där man övningskör med traktor. Lite för mjukt bara.
Han kändes sjukt fin, gjorde några skänkelvikningar som satt perfa! Fast inte för högerskänkel, som vi har problem med, dom 2 sista av skänkelvikningarna sattt även super för höger :D!
Sen blev det en massa galoppfattnignar! Han fattade några gånger fel, men som "straff" fick han jobba med förvänd galopp ist x). Jobbigare för honom än att fatta rätt i början.
Blev ju fatta galopp från skritt och trav, alla satt varje gång utan massa spring! Amadeus tyckte de var jobbigt med massa miljoner fattningar x). Han satte sig ner och sköt iväg sig typ i varje fattning! Nu hoppas jag ni tolkar mig rätt med att han satte sig ner, för han satte ju sig inte på marken x)

Avsaktningarna  gick mindre bra, då blev han bara stark och ville bara springa iväg! Dock försöker jag inte dra så mycket i tyglarna även om han bara hänger i dom. Försöker bromsa med sättet som är svårt, men han saktar av lite iaf.
Så är mer än njöd med min Sötnos Amadeus :D!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0