Dagen ridpass

Idag red jag ut själv :). Var väl i stallet halv 7 eller något sånt. Plockade in Amadeus och bordstade blötfisen :). HIhi det hade ju regnat inatt och när
kom så hade dom vitt på kroppen, som det nu blir på morgonen i gräset ;). Men vet ni vad?! Dom hade överleft ;o! Men våra hästar är ju hästar och ingen
prydnad!

Här på Lillerud skulle dom väl dött eftersom hästarna här på Lillerud fryser visst väldigt lätt och har typ täcken även om det inte regnar!
HAHAHA hästar är ju hästar för fan, ingen prydnad!
Tyvärr är det ju typ alla på lillerud som tror att de e prydnads hästar och inga hästar, suck!

Tillbaka till ridandet:
Blev ju att konditionsträna, när Amadeus kom in i andra andningen så fick han ju mycket bättre kondition :)! Men galoppera i ca 3 min och 1 min vila, han var först väldigt tittig och rädd för typ  allt och spänd som en oxe .
Kunde inte slappna av en sekund. Sen när han fått galoppera av sig så blev han ju lite bättre och slappnade av fortare :).

Red med bett idag just bara för att kolla, och han fick inget jävla  sår :D! Kanske blir bra ändå! Ska bara vänta med att rida på banan tills nästa vecka.

I slutet av passet så gjorde skulle jag prova att få honom att gå ner i form, inget mer än det. Han strävde inte emot lika mycket och gapade inte heller :D!
Dock tuggade han lite, men inte så farligt! Nu ska han få bettlöst varenda gång jag rider ut och bett på banan! Dock blir det ju inte lika mycket träning på banan ett tag framöver för vill inte slita för mycket på tänderna. Ska försöka träna en gång i veckan, inte mer än en gång i veckan med bett iaf :).

Nej nu ska jag städa mitt rum, för det inte  jämt det renaste ;o!

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0