Dagen ridpass

Idag red jag ut med Josefin och Kristin. Amadeus var väl som vanligt, lite mer pigg än vanligt. Efter vi gått från stallet så såg jag 2 söta älg kalvar på gärdet, Amadeus totalt livrädd x). Eller kände att hans hjärta slog hårdare och hårdare x). Vände honom och han gick lika fint ;) Han sprang inte, som han brukar göra när han är rädd.
Blev lite galopp på olika massa vägar typ.

Galopperade i stora vatten pöl, efter en sväng så börjar Amadeus bocka x). Så jävl kul och jag satt bara å skratta. Han bockade högre nu än vad han brukar och ett x antal gånger efter varann. HAn är liten filur och höjjer ryggen och ner med huvudet ;). Men det va såå sjukt kul ändå, han gjorde det många gånger oxå och  inte en gång bara. Det va så jäkla kul! Han brukar ju aldrig bocka så ;)
Hoppade en del i skogen oxå, skulle hoppa över en stor stock, men Amadeus tyckte de va jätte farligt och stoppa... Så hoppade ist från andra hållet  och det gick så fint så ;). Hoppade några gånger fast olika hinder då ;). Var så sjukt kul att rida och Amadeus var lite mer "vild" :D! Han var inte direkt den lugna som han brukar vara ;). Men roligt när han kan vara så oxå ibland och inte bara var snäll och göra typ det jag ber om ;).

Sen så är dööö kär i Lucy, Ebbas häst. Dom hade vart iväg med hästen, och Amadeus hör när dom kommer med transporten och blir ivrig och går runt i boxen, skulle ut m,m. När dom lastade ur så gnäggade han 2 gånger och skulle springa ut, var tex tvungen att stänga box dörren x). 4de gången jag hör honom gnägga iår ;) Han verkligen gillar henne, för så har han aldrig gjort mot någon annan häst :)

Nej nu ska jag gå  till matsalen för att äta mat. Efter jag ätit blir det snabbt sängen, ska läsa lite på svenska läxa. Har det imrn och kom på det nyss x)

Har jour imrn vilket betyder upp 6 -.- Sen bär det av till färjestad travet :) Så kommer mocka på morgonen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0