Dag 5- hästar jag mött under mitt liv

Jag har ju mött en del hästar, så kommer bara skriva lite kort om varje som har vart mina "älsklings hästar"

Var ju älskade Molly, en tinker världens snällste, gjorde aldrig något dumt! Henne saknar än idag, en häst med ett grymt hjärta<3
(har ingen bild på denna dator)

Jenny, en fjordning, var hur längesen som helst men hon var min favvo häst när jag gick på ridskolan. Kommer ihåg att hon var sjukt snäll.

Tuffing, ännu en fjordning som var en liten buse, men jag gillade honom grymt mycket :) Har även ett kort som här hos pappa ;). Även kort på mugg ;)

Sen kommer den som jag älskade mest av alla ridskole hästar- Melizza, en riktig suris. Hon var verkligen jätte sur i boxen/spiltan. Hon hade exem, hon var även super snäll att rida. Hon blev halt och var tvungen att gå bort på dom gröna ägarna. En häst som jag verkligen saknar, en häst med ett hjärta av guld! Gissa om jag saknar henne!

Amadeus- en ponny som har varit ganska elak, eller elak och elak, han kastade av mig så himla ofta förr, hela tiden kändes de som ;). Jag gillade honom inte direkt och ville inte rida honom så mycket heller. Efter 3 år ungefär så lämna vi tillbaka honom i ca 8 månader, jag saknade honom mer och mer och fick kontakt med Amadeus ägare så köpte vi honom ;). Nu är han världens snällaste på jorden, han bockar typ aldrig! ¨

Har ju mött en del, men dessa är de som har/betyder mest.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0