Stallet

I morse åkte jag och pappa till Lillerud och hämta cykel och jag bytte om innan jag drog till stallet och släppa ut alla hästar :).

Efter jag mockat och fixat så drog jag till Lillerud igen för att städa åt kaninen. Plockade lite grenar så den fick något gott att tugga på under dagen.
Efter jag var klar så kollade jag på alla andra kaniner som är på Lillerud och såg att ena var död :s. Hade något äckligt stort sår i huvudet och det hängde ut typ någon påse, kollade bara snabbt då jg stängde direkt jag såg såret. Skit äckligt var det! Sa till läraren och dom fixade det.
Åkte tillbaka t stallet och åt lite mat, sen kom Ebba så då tog vi in dom, borstade och grejade lite grann. Red barbacka till Lillerud för Ebba skulle gå med sin 5-åriga häst på asfalt.

Amadeus var alltså fjantigare än en 5-årig som inte sett så mycket i sitt liv x). Han ville absolut inte gå förbi dessa söta grisarna.
Vid ett tillfälle var Ebba tvungen att dra fram båda hästarna typ x) (hon gick bredvid sin häst).
Så snart igen ska jag till stallet igen och tvätta Amadeus mugg och sen ta in alla hästar :).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0