Ridit Britesse

Idag red jag Britesse för första gången, vilket var superkul! Har sedan länge tillbaka viljat rida henne ;)

Hon är en helt klart min drömhäst! Så sjukt fin, underbar i hantering och gillar att gosa! Inte sådär jätte svår att rida, eller jo när hennes temprament kommer fram, annars hur mysig som helst! Henne vill ja ha som första stor häst, dock är hon redan för gammal x)

Men hur mysig som helst! :D!!!!!

Imrn blir det att packa saker för min söta kanin ska bli med till Lillerud :D! Egen bur fick jag även ta med mig eftersom han är för stor för burarna Lillerud lånar ut ;)!

På söndag hoppas jag att jag kommer till stallet tidigt, för ska tvätta Amadeus ben, torka benen, smörja och ev linda under natten ;/! Vet att jag hatar att linda, men Amadeus blir så sjukt tjock i bakbenen under natten pga. muggen och med lindor så blir han inte lika tjock! Han blir jämntjock som kotan ungefär ;/.

Hoppas bara han inte blivit värre under helgen, men Ebba skulle iaf smörja lite grann.

 
Älskade vän



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0