Idag blir de

Att vara hemma och kolla tv innan jag drar vidare mot Lillerud. Rider ut idag själv eller med någon. Vet inte rikigt
Blir det själv tar jag grimma, men någon tar jag hacket!

Varför jag rider i grimma är för att jobba honom utan massa drag i munnen (det gör jag inte annars eller men x)) och inget tryck i nacken. Endast på näsan typ och då tvingar man inte ner någon häst i from heller :D!

Men rider jag med någon blir han för stark med endast grimma x).




Gud vad jag saknar att tävla, när vi två var som bäst tillsammans! Kom nästan alltid hem med en blå,gul eller röd rosett!

Ska köpa ett rakt bett, och sedan börja vänja honom vid det och förhoppningsvis är vi på banorna igen nästa år :D!
Dock får jag endast använda bett max 2 gånger/vecka! Veterinären sa det för han har gomtryck och tänderna hade slitits ner. Så så lite bett som möjligt. Nu blir det att rida utan bett igen tills jag skaffat mig ett rakt bett, ska försöka köpa ett så tunt som möjligt, då det tar mindre plats i munnen. Dock blir det skrapare, men det är ändå mildare än ett 3delat.


Kommentarer
Sofie

sv; bästa Saria <3

2011-10-24 @ 21:53:01
URL: http://sofiegarberg.wordpress.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0