Hönät

Jag har läst och jag ska skaffa hönät, så han får fri tillgång men får ändå inte lika mycket i sig om han skulle äta direkt från marken! Så direkt jag får pengarna från studiebidraget så ska jag klicka hem 2 st och ett rakt bett! Då kommer även hö't räcka längre och han kommer ha något att göra under vintern! Vilket är super, för då kanske han gå utan täcke jätte länge :D blir så glad! Dock ska han ha täcke på sig när de snöar bara, sen får vi se med täckandet :). Eftersom jag är totalt emot allt som har med täcke att göra, så undviker jag helst de. Men eftersom han inte står på lösdrift så har inte någon ligg hall då måste även min sötnos ha täcke vid värsta vädren.

Sen får vi ju se hur de går denna vintern, har redan gödat upp honom så han lite för fet, men det är bra då han har hull för att hålla värmen ;). Dock ska jag ha mer koll och se så han inte går ner i vikt för mycket.

Väldigt praktiskt med hönät, det är inte sånt hönät man har i transporten utan det är 4*4 cm. Så då har hästarna något att pyssla med, för det var inte bra med en häst som äter för fort.

Här är hemsidan jag läste på - gör de ni oxå http://swedishhoofschool.com/svenskasidan.htm :D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0