Gårdagens ridpass

Om man ens kan kalla det ridning vet ja inte ;).
Hoppade upp barbacka och red runt själv inne i skogen på massa olika små stigar, Amadeus fick jobba i låg form hela tiden, klätttra lite grann, även där låååg form!
Fick lära mig en sak jag inte viste, härom dagen. Det var att alltid jobba hästen i låg form tills den satt tillräckligt med muskler för att sedan kunna jobba med ryggen och bakbenen i hög form.
En häst som jobbar i låg form jobbar med bakben och rygg.
Så när jag rider ut ska han alltid ha lpg form, även i galoppen! Där i galoppen missar jag en del, bara träna. Allt ska även gå i under tempo, då Amadeus hittar sin takt bättre ;).

Nej nu har jag biologi prov och har typ tränat jätte mycket- elllllller iiiiiinte :o hade totalt glömt bort de. Aja, får se hur de går.

Idag ska jag även rida ut med Josefin :D uppdaterar er ev ikväll ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0