Busig och vild ridtur idag :D

Red ut med Amanda igen, som är vildare än mig ute på tur! Så jävla kul, älskar att kunna rejsa förbi varann och ändå ha kontroll och bara leva livet lixom. Både jag och Amadeus blev överlyckliga över turen idag, busig och vild så ska de va ibland!
Galopprejs uppför typ varenda uppförsbacke ;).
Red i grimma idag oxå och kunde ha kontroll i galoppen även om vi låg efter ;D bäst är min pålle allt!

Var ute typ 1,5 h. Såg även en älk (älg) och jag dog inte! Fast den var på väldigt långt avstånd!
Trodde jag såg en älg först som var sjukt nära och jag tog tag i tyglarna och fick typ hjärtattack och skrek lite lågt x) tur var de bara ett träd som hade ramlat ;).


Amadeus kommer nog ha lite träningsvärk imrn, han har inte galopperat så mycket på jätte länge (typ 2 mån).
Efter ridturen tog jag hand om honom lite extra med att smörja in honom på benen med kylgel, eftersom våra avsaktningar var inte dom finaste, då han orkar inte samla upp sig efter "ökningarna" och bröt av ist. Tog även på arnika gel på ryggen för att jag hade suttit där och skumpat (red barbacka). Men skumpa inte så farligt som jag brukar, men kanske blivit van att rida mer barbacka och sitter därav bättre ;). Rider ju typ bara barbacka nu, för de känns taskigt att sätta på sadel när jag ändå inte gör så mycket!
Men förhoppningsvis så kommer bettet snart så jag kan börja träna igen- riktigt!
Kommer då börja om och ta det först i skritt och när de funkar tar jag trav och sist galopp ( detta är ju med bett, kommer ju galoppera å sånt annars men vill inte galoppera om inte traven funkar osv)

Så kul hade vi (jag) när vi vänta på veterinären. Skulle få friskintyg t ridlägret.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0