Bara för att lixom ;)

Idag åkte vi t Giggs och mockade å grejade. Sen när vi kom hem plockade vi in kaninburen i transporten. Sen åt jag lite mat och sedan drog vi iväg mot Lillerud. Åkte inom öb och köpte glansspray, tvättmedel, sköljmedel och presening. Fixade buren i säkert en timma, men nu är den fixade och klar och kaninen borde trivas super! Ser inte sådär super trevligt ut me, har lite presening över hela burenstak (så det inte regnar in) och sen lite på sidan av så han har lite vindskydd ;). Amadeus mugg hade inte heller blivit lite sämre men inte mycket. Tvättade hans ben och torkade tort och smörjde på me linsalva, det som funkat bäst hittills! Får mer linsalva på tisdag så får snåla på den lilla burken jag har ;). Hoppas bara att han blir bättre med muggen! Så jag kommer åka dit tidigt och smörja igen och släppa även ut honom! Kan även tillägga att Amadeus har så mycket fett på kroppen, inte sånt onyttigt fett. Utan är väldigt fet i pälsen och därav kommenr inte regnet in till han hud- och det betyder inget täcke ute även om de regnar :D glaaaad.se. Eftersom jag hatar allt som har med täcke att göra typ.. Men eftersom han inte står på lösdrift och inte har ligghall så måste även han ha täcke på sig ute under vintern :/. Jag ska försöka ha så lite täcke som möjligt, men eftersom han inte har mat 24/7, ligghall så kommer de inte hålla när det börjar bli mellan 5-30 grader kallt! Ska iaf försöka ha honom utan täcke tills 10 minus grader, men får se hur han reagerar eller fryser. Han kommer få mycket mat, ca 13 kg hö/dag, då får han ca 6 kg på kvällen och ca 6 kg på morgonen (hästarna äter hö i hagen) sen 1 kg som middag då jag säkert ska rida eller nått :). Rörigt inlägg, men lämna datorn hemma så 2 veckor kommer de bli rörig inlägg utan direkt "lufthål". Nej nu ska jag dra mig, vart de vet jag inte ;).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0