Amadeus idag

Jag red aldrig idag, utan typ gjorde något träning i hagen.
Först longera jag, vilket Amadeus tyckte var JÄTTE kul och for upp i luften och hoppade runt! Dock tyckte jag det var lite hemsk, eller vad man kan säga.

Där jag longera (skulle ha gjort det endast i skritt!) var det en liten backe och var inte meningen att han skulle få spel. Så han ramla ju nästan eftersom det var på gräs oxå. Han kunde även vrickat sig när han for runt där.

Han stoppade upp efter 3 varv ungefär ;). Oskadd!!
Sen så skulle jag driva på honom lite, och då var han på väg och ställa sig och hållde på ! Tror han tyckte det var kul!

Sen så tränade jag in för stunden att han ska backa när jag går mot honom typ. Försökte med att jag oxå skulle backa, men Amadeus tyckte de var onödigt och bet efter mig ist, han ville ha gooodis! (han bet inte efter mig, han skulle aldrig bita mig hårt, han släpper när han fattar att det är mitt finger han har i munnen)

Men ska fortsätta träna på det imorgon! Även rida skulle ja tro!

Min lilla plutt var duktig idag, förutom nör han tiggade efter godis x). Nästa gång inte godis i fickan utan som beröm får han av rösten och klappar på halseb ;).

Ska bli skönt med helg! Ska verkligen sova ut!
Usch va mycket text det blev! Aja, ni behöver ju inte läsa så ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0