Stallet idag

Idag är vi i stallet hela dagen, rooligt! Fast idag ska jag inte rida, utan ska greja runt stallet typ ;).

Igår red jag ut själv vid halv 2, så ljust hela turen ;). Amadeus var stundtals lite piggare och stundtals tröttare x). Red lite i skogen, knappt någon stig? Vi kom iaf fram på vägen igen, och där fanns de lite hinder, så hoppade lite grann! Det märks att Amadeus hoppar av när vill att han ska hoppa av ungefär, dock suger jag på att lägga rätt på hinder så vi kom alltid för långt, så Amadeus fick hoppa låångt!
Sen var han ganska rädd, men han tex galoppera förbi rinnade vatten och i vanliga fall skulle han bryta av till slängtrav. Han var rädd, och tog typ i allt han hade förbi där. Skulle jag ridit barbacka hade jag lätt ramlat av för han hoppade lite tvärsöver vägen å sånt ;)-

Imorgon får jag äntligen mitt efterlängtade hönät, skönt att veta att Amadeus inte kommer vara hungrig längre!

Hur jag sätter upp det, vet jag inte rikigt än x)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0