Sitter hos kaninen

Sitter ute hos kaninen, då jag orkade inte vara kvar i stallet själv medans Amadeus stod i hagen och jag var klar med allt!

Idag har vi haft entreprenörskap, först var det en i klassen som redovisa om slakt i typ USA med hästar... Usch hemskt de kan va :o! När hon skulle visa film var jag tvungen att gå ut för alltid tänker jag på Amadeus! Alltid ser jag honom framför mig sårad, ledsen, sårig som dom hästarna var! Jag vet inte varför, men jag kan inte hindra känslan av att se han stå där och aldrig vara i min närhet längre, aldrig få mer se honom. Usch, därför ska han ALDRIG säljas! Så jag vet att han får det bra hela sitt liv!

Efter de så red jag en häst som heter Vaya, riktig trevlig häst! Lite tung i handen annars ok! Inte så skumpig heller x)

Sen red jag min söta kossa, på bett vilket inte så bra x). Han skulle gå fort och jobba samtidigt och det klara inte Amadeus av riktigt. Så tog en pinne men han reagera inte så kassta iväg den och ska då inte rida med spö på länge! Tar bara en pinne när han vill vända hem, men får inte x). Då är det helt omöjligt att vända honom tillbaka!

Sen nästa fredag så ska jag äntligen tömköra, vilket jag längtat efter sjukt länge! Vill få hjälp, tips och veta hur man gör när jag sedan ska tömköra Amadeus! För tömkörning är riktigt kul!

Nej nu kom pappa och måste gå från min söta kanin ;).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0