Känner mig duktig idag

För jag både hann tvätta mugg och rida lite dressyr på 1h och 15 min ;)
Först longera jag lite, men tyckte synd om Amadeus ben x). Så hoppade upp barbacka och red iväg till traktorplan och körde lite slarvig dressyr. Skulle mest galoppera bort hans fett stora uppblåsta mage :o! När jag hoppa upp var det som att sitta på en tunna.

Vänster galoppen-ett rent helvete, ingen takt, kan inte samla sig, bryter av, allmänt konstig = något som inte stämmer! Ska ringa Mirja igen och få honom kollad, och ev då måste säkert tillbaka flera gånger, då han har låsningar i ryggen och lite överallt, eller ja, jag är nästan 99,99% säker!

Då högergaloppen är tvärtemot, kan samla sig, bra takt m,m.

Han kändes annars ganska fin, han blev även lite svett :o! Fast det är ju 10+ grader ute och Amadeus har världens päls ;)

Hönätet funkar perfekt, fast han äter upp nästan allt, men det tar en stund innan dom lär sig att maten inte kommer ta slut, så då kommer han inte äta hela tiden heller, utan ta pauser och inte ha så bråttom med ätandet!
Fast under den tiden kommer han se ut som en tunna, så på måndag ut och galoppera mycket! Sen tisdag typ mycket galopp, onsdag vila , torsdag mycket trav, fredag - söndag tömkör jag :D ! Var verkligen lärorikt idag när vi tömkörde, så ska tömköra mycket mer nu :D! Desutom är det super kul!

Världens godaste godis har kommit tillbaka igen (det kommer bara under nov-feb eller nått) och doppa det godiset i choklad slår allt! (bild neranför)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0