Hubertus

Till lördagen är det den årliga hubertus ritten, så jävla kul är det! Amadeus blir då lite mer vildare än vanligt ;).
Längtar, men ändå inte för då är det snart skola igen... Vilket jag inte gillar!
Amadeus ska få gå ganska lugnt idag, eller får se sen hur han är ;). Kanske inte så vilt utan lite mer dressyr inriktat.

Sen på lördag ska jag ju t norra mon och då ska jag passa på att tvätta Amadeus svans, då det inte går att borsta den, även om jag har 2 l pälsglans i. Tvätta kroppen ska jag inte göra, då han behöver fettet där för att hålla värmen t vintern!
Längtar så mycket t vintern, galoppera i snön, ta massa fina kort sen blir det även mysigare att gå t stallet, blir inte så mörkt då snön lyser upp! Amadeus utan täcke i kylan - underbart kallas de!
Min häst kommer vara lycklig utan äckliga täcken, asså det är helt sjukt hur mycket jag hatar täcken egentligen!
Min kung har inte haft täcke på sig en enda gång sen i maj eller tidigare! rKanske 10 min men sen tänker jag efter hästar är ju hästar och har ju päls, varför då förstöra pälsen med täcken?
Så denna vintern, nu när han har även fri tillgång t mat denna vintern ska han ha fodrat regntäcke vid snö och kanske vintertäcke vid 15-20 minus ute! Min pålle kommer va lycklig!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0