Dagens ridpass

Idag red jag ut på bett igen (oopps)! Men nu får han vila från bett ett tag till.. Typ till torsdag nästa vecka eller nått, om han ens ska ha bett nästa vecka.

Red iaf ut barbacka, skulle typ skritta och trava lite grann x). Så red vi neranför den "stora" sandvägen och ovanför så kommer det en häst som flåsar ganska mycket eller ibte flåsar direkt men typ. Amadeus stannar och vänder sig om, hör ljudet komma närmare och vips så kastar han sig så jävla fort åt sidan och jag ramlar av x)! Amadeus bakhov var inte alls långt ifrån att trampa mig på huvudet x). Såg en vit strumpa framför ögonen som for iväg fort x).

Upp på "stora" sandvägen igen och hälsade lite snabbt på hästen som kom och drog iväg hemmåt.. Tur kände jag den som kom , så Sanna (hon som red) fick springa efter Amadeus och fånga honom. Jag sprang ju efter som en tok med massa kläder. Som tur var är inte Amadeus en tävlings häst så han drog inte järnet när Sanna kom bredvid. Efter typ 1000000 meter så fick hon tag på honom, för då hade Amadeus stannat själv typ!

Vadå konstig ponny som bara stannar? x). Sen gick allt bra och han kändes fin i munnen :D! Hade följe med Sanna då oxå, trevligt, trevligt!

Sitter i hygien hallen och städat åt kaninen och ska nu dra vidare mot stallet för insläpp ;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0