Blev en liten hubertus

Jag och Amanda byggde hinder på vägen och hoppade över med hästarna! Riktigt kul var de, fast Amadeus har jätte dålig galopp t hinder, han blir ofta framtung och får inte upp benen så river han. Jag drev och tog upp huvudet men han har inte hoppgaloppen ;).
Idag, var han jätte fin i galoppen och kunde galoppera sakta och samlad! Dock just idag skulle han inte det. Sen dressyryttaren jag är vill jag alltid jobba honom på tygel framför hinder men det ska jag egentligen inte göra. Tur att ja inte är hoppryttare!

Efter vi ridit klart så tvättade jag Amadeus ben (som var svullet inatt oxå :/). När jag torkade hans ben (måste göra de då mugg ska inte vara blött, så varje dag torkar jag det med handdukar tills det är torrt) så ligger jag typ på marken vid hoven för att se bättre, då gör min älskade häst något mysigt och skiter och ja, jag får de i håret x). Så jävla fail, tur hann jag flytta mig innan jag fick mer x).
Sen kleta jag in raspen med linsalva och börja linda x) så idag och några dagar till får min häst vara en tönt med lindor i hagen och boxen. Hatar de, men Amadeus rasp måste bara bli bättre så han får inte vara häst på ett tag, eller tills de typ blivit bättre utan måste ha lindor- vilket jag hatar.
Aja det är bara en period!
Dock får han vara fri när jag rider ;)

Riktig kung är han annars, min sötnos!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0