Äntligen

Idag så kom mitt bett, eller Amadeus bett. Ska rida med det imorgon lite lätt :D!
Var ju hos Sofie igår tills idag, super kul! :D! Sov då hos henne och mamma hämta mig runt 17, sen åkte jag direkt t stallet och mockade alla boxar (hade tråkigt och de var läskigt att bara sitta, vågade inte hämta vatten heller).
Tvättade benen kollade extra noga på hans mugg, själva muggen blir bättre och bättre! Sen har han även rasp, då det är på sena, så raspen har blivit mycket sämre och det är nu igen skit mycket :/ och snart slut på linsalva. Som tur är de ganska högt upp och kommer inte ner i leran! Så sjukt jobbigt och töligt med mugg/rasp... Han mugg är iaf snart borta och då är de bara raspen kvar, vilket kommer ta ca 2-3 veckor att få bort om allt går som de ska! Eftersom han hade så sjukt mycket.

Amadeus ben var även lite svullet efter jag tvättat de.
Ska prova att ha jodopax omslag och se om de blir bättre! Får hålla koll på svullnaden nu oxå.

Amadeus fick vila idag, vilket passa super bra. Han har ju gått hårdare än vanligt denna vecka ;).



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0