Gårdagens ridpass

Vi började med att ställa mkt på en volt, det funka faktiskt riktigt bra! Sen började vi trava och han var lika fin där. Gjorde massa volter inne i volten, det funkade oxå bra! Bara att jag måste lära mig att inte visa för mkt respekt, men jag vill ju inte heller krocka :o Så jag saktar gärna av, men annars blir det ju krock. Aja!
Sen till galoppen, han hade frytaktig orkade inte bära sig (han orkar egentligen, men var redan lite svett bara av att få trava lite). Så de var inte så bra, men det gör mig inte ett skit (:
sen började vi lite öppna och så, han var fin till en början men sen tappa han allt typ x) Men då var han nästan genomblöt (lite överdriv men) så förstår att han inte orkade riktigt så ställde inte dom kraven (:
Sen blev det även lite galopp igen, och han orkade inget där x) Han ville bryta av i varje steg ungefär, eller det kändes som det.
Gjorde en lite halv övning från LA, men förvänd galopp grejen och han klara det utan att bryta av:D Var lite orolig att ha inte skulle klara det.
Jag har en bit kvar att träna, men jag hade tänkt att min första LA:1 blir den 14 maj (om det nu finns med). Fast det beror på känslan mellan mig och Amadeus, om vi känner oss redo. Men det tror jag vi gör, bara han får bort all den päls han har så kmr han orka mer och inte bli svett av att börja trava lite x)
Men det är ju en stund kvar, och har lång tid för att träna till dess (:

Till torsdagen hade jag mest tänk göra massa över gångar, men oxå försöka köra lite övningar från LA;1 (:


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0